WargameProject.com Forum
Register Latest Topics
 
 
 


Reply
  Author   Comment   Page 1 of 2      1   2   Next
Sadxxoo

Junior Member
Registered:
Posts: 20
Reply with quote  #1 
I think the map is not balanced. Play vs Dwarfs (if a strong player for gnomes) is unrealistic. The overwhelming advantage by griffins. Besides, when you're playing against Megas or Buruk  heroes do not come often))

The only prospect is to become angry (dark). But time is left to develop.

In tournaments  Megas and Baruk always play this card for dwarfs.
0
Baruk

Avatar / Picture

Ultimate Hero
Registered:
Posts: 137
Reply with quote  #2 
I agree. I also think that it's much harder to play as humans on this map. My main concern is that humans don't have enough money to build their top tier units.

0
megas

Avatar / Picture

Junior Ambassador
Registered:
Posts: 56
Reply with quote  #3 
Maybe give humans richer castles, so they have bigger income? How about more ruins, so that each castle has a ruin nearby?
0
Baruk

Avatar / Picture

Ultimate Hero
Registered:
Posts: 137
Reply with quote  #4 
I have the following balance proposals:
  • Move dwarven capital, since first hero is a huge factor in early game. If human player is unlucky he can be rushed.
  • Make human castles slightly richer. Comparing to Dwarves their castles are poorer.
  • Make dwarven castles less fortified. This is, by the way, common problem on most of the maps. Dwarven castles are tough from the very beginning and castle upgrade is not used. Dwarves are initially better protected than humans.

General proposals:
  • Don't give humans Range hero as their first, since it is very weak for raiding ruins and cannot generate money income, which is very needed.
0
Sadxxoo

Junior Member
Registered:
Posts: 20
Reply with quote  #5 
Not bad balance proposal:

- not ranger first hero - perfect[smile]


-skill Siege master - (with 236 damage on stone castle) - its f..... fantastic. 100% dwarfs hero has it
- no clear road for humans earth
- griffins perfect air superior - no road, no castles defenses, no pity humans(

Make dwarven castles less fortified. This is, by the way, common problem on most of the maps. Dwarven castles are tough from the very beginning and castle upgrade is not used. Dwarves are initially better protected than humans. --bullshit. No one human not be take mighty Baruks children(
0
Sadxxoo

Junior Member
Registered:
Posts: 20
Reply with quote  #6 
sry my English(
0
Toxaz

Member
Registered:
Posts: 83
Reply with quote  #7 
Ganeleon defeated Sadxxoo in Dwarf always win! Shame 17 hours ago [smile] As I understand it was old version of game.

Ganeleon use good strategy to get bad reputation and become evil human as soon as it possible. I tried to do smth like this in previous tournament against megas but I became evil human too late. So may be the map was more balanced than it seemed)
0
Sadxxoo

Junior Member
Registered:
Posts: 20
Reply with quote  #8 
good strategy) and bad missclick(

But !!! This map is dwarfs domination!

I think in last version archers is more powerful or not?
0
megas

Avatar / Picture

Junior Ambassador
Registered:
Posts: 56
Reply with quote  #9 
Baruk maybe training his archers in castle with a hero who has Infantry general skill. This skill allows to produce more troops and they already come with some experience, so their skills are better..
0
Baruk

Avatar / Picture

Ultimate Hero
Registered:
Posts: 137
Reply with quote  #10 
Exactly. I had a bunch of trained archers in a castle that was assaulted by griffons. Also a knight with bard skill was boosting their morale. Such archers can decimate lots of griffons.
0
Sadxxoo

Junior Member
Registered:
Posts: 20
Reply with quote  #11 
Парни! Как вы прокомментируете такое наблюдение:
 - В последних битвах отмечаю такое явление - если лучник попадает и броня еще не пробита всегда происходит Penetrative strike.
 - Лучники на голову стали превосходить арбалетчиков.


И еще граждане разработчики прошу прокомментировать битву скриншоты которой я выложил  на сервер. (наша с баруком игра)
0
Sadxxoo

Junior Member
Registered:
Posts: 20
Reply with quote  #12 
И еще ...просмотр этой битвы в ускоренном режиме дает результат 20 погибло 10 уничтожил в забедленной через "m" 20 погибло 17 уничтожил. И не совсем понятно поведение монаха что он делает?
0
Baruk

Avatar / Picture

Ultimate Hero
Registered:
Posts: 137
Reply with quote  #13 

Нет, лучники не менялись. Но ты, слив гриффонов на моих лучниках, сильно прокачал их. Эти качки и участвовали потом в битве. Что касается реплея. Реплей не показывает тебе реальную битву. Реплей моделирует битву, инициализируя генератор случайных чисел запомненным значением, которое было перед битвой. Обычно, такие моменты с расхождением битвы и реплея у нас возникают, когда пользователь смотрит реплей на другой версии игры. Причина в том, что если изменилась логика в битве (например, изменился шанс нанести критический урон, у юнита появилось какое-то умение, которого раньше не было), то ее (битву) уже невозможно смоделировать в первозданном виде. В твоем конкретно случае, я не исключаю, что это просто какой-то другой баг. Даже если ты запускался с новой версией (963), я ни вижу никаких изменений влияющих на баланс.

Монах лечит свои юниты, когда для него нет других приоритетных целей (например, зомби). Вернее, пытается лечить. Сейчас присутствует баг: союзный юнит защищается от лечения щитом. [smile]

Зря ты сдался. Были все шансы меня дожать. [wink]

0
Baruk

Avatar / Picture

Ultimate Hero
Registered:
Posts: 137
Reply with quote  #14 
Когда лучник прокачивается, у него изменяются (растут!) несколько ключевых характеристик: точность попадания, шанс сделать дополнительный выстрел, шанс пробить доспех и шанс нанести критический урон. Прокаченный лучник, конечно, превосходит арбалетчика.
0
Sadxxoo

Junior Member
Registered:
Posts: 20
Reply with quote  #15 
!!! Услышти меня -  - В последних битвах отмечаю такое явление - если лучник попадает и броня еще не пробита всегда происходит Penetrative strike.
 - Лучники на голову стали превосходить арбалетчиков (которым еще надо перезарядиться).

На данный момент ощущаю полную растерянность баланс битв вне моего понимания
раньше легион дварфов не выносился человеческой тяжелой пехотой в 10 случая из 10

Ухожу из мультиплеера в одиночные игры пока не восстановлю понимание влияния версиий и общего баланса камень ножницы бумага
0
Previous Topic | Next Topic
Print
Reply

Quick Navigation:

@ 2014 Dark Ambassador Studios
Email Facebook GooglePlus Blogger